Thursday 2 May 2013

•One•fine•day• JODOH ALLAH..

Assalamualaikum..

Hari ni nk bercerita sikit..

banyak perkara dlm hidup yg kite lalui, hidup, keluarga, shabat, cinta & banyak lagi..
Sebagai insan yg lemah, aku rase dah terlampau banyak buat silap dlm hidup, lama aku fikirkan, apa penyelesaian utk aku,, BERUBAH, ye berubah, memg pekara lama kita tak dpt lupakan, tapi sekurang2nya kita berubah.. aku nak menapak slow2 dlm hidup, dan ramai support, family, kwn2, 

Family-
org pertama yg paling happy bila tgk aku mula merangkak perlahan2 ke arah kebaikan, aku mengaku, aku tak dpt nk buat semua dgn sempurna, tp aku kuatkan diri untuk mencuba, sbb aku nampak senyuman mak , abah n semua, Allah je tau btpe gembira nya hati nie..

Sahabat-
ye semestinya banyak ragam, ada yg menerima, ada yg happy, ada yg perli, ada yg TERKEJUT!
kenapa terkejut, jujur aku cakap, hidup aku jahat dulu, aku terlampau menikmati kelebihan duniawi, tnpe memikirkan sebaliknya, smpai suatu masa aku nekad, utk tolak semua kata2 kawan2, aku ambil kata2 kluarga yg seumur hidup dgn aku..

Cinta-
Hurmmm.. ni susah sikit.. terkejut atau tak korg, aku ade satu "ex yg sentiasa support aku" si A.... n masa tu bf aku pulak si B.. mulanya aku tetap dgn pendirian berubah..6 tahun aku dgn si B, tp aku belum cukup kenal si B.. tp aku tgk dia makin hari makin lain,, (pendek kan cerita) skrg si B dh pun jadi ex aku n pergi dgn perempuan yg sekejap berhijab dan sekejap tidak..(sy tak membuka aib siapa2.. x de mentioned nama siapa2) aku tak tau ape kemahuan dia sebenarnye.. NOW, aku tidak single, tp aku ada Allah, keluarga dan shabat.. aku bahagia dgn hidup sekarang.. 

Rahsia Allah yg aku tunggu.. Jodoh dr Allah.. Inn Syaa Allah.. suatu hari nanti..
Aku masih merangkak lagi dlm agama dan kehidupan, tiada ape yg mampu aku buat kecuali berdoa agar aku lebih baik dr sebelum2 ni.. Allah knows everything..

Setiap takdir dn ketentuanNya semua bersebab.. aku tak salahkan siapa2, walaupun org yg merampas kbhgiaan hidup aku, sebenar nya Allah nk bg aku ujian, sejauh mana aku boleh move on ke arah kebaikan.. aku tak perlukan lelaki yg bukan utk aku.. aku cuma perlukan lelaki jodoh dr Allah..

Tersentuh hati dgn manusia sekejap saja,
yg sering bersandar dgn kita pun tak kekal lama,
waktu yg mampu menentukan,
mungkin ada satu yg akan sentiasa menyambut kita jatuh,
yang sentiasa membuat kita tersenyum dan senang,
dan aku tahu itu akan berlaku,
aku akan hadir kepada seseorang yg betul..
satu hari nanti kamu pasti sedari benda tu..

p/s: Tuntunlah aku ke jalan terbaik wahai JODOHKU..



No comments:

Post a Comment